renovering..

öörk, jag dör..först har vi en vägg i hallen som är helt skalad och betongen lyser med sin närvaro. detta pga av en granne som duschar rakt på vår hallvägg. då hans fog i badrummet är så sliten. KUL. idag skulle dom komma och täta våra fönster och då tappar en arbetare en ruta. KUL. kraaasss sa det bara så small det glas överallt. tur inget barn eller hund var där.
ohhhh jag blir så trött. mitt hem ser ut som en kaoslya. wääää.

jaja nog om det.
alma kryper numera som en riktig rallykalle. snabbt som tusan. hon ställer sig upp mot allt hon får grepp om. duktig flicka.
Just det. jag fick en symaskin i present. LYCKA!!!!!

image245

alma fick en hoppehäst.



image243
cleo fick också vara med på kalaset

image244

25 år

igår fyllde jag 25 år.
får väl säga att jag inte firade speciellt. hade bestämt mig för att laga en lite tårta. men det blev en stor. så vi kan klämma tårta i flera dagar här hemma. på lördag firar vi både mig och kristian. mysigt.

så nu är man närme trettio än tjugo!!

fest i hela stan

nu sparkade det igång. tillställningen som lockar ut alla möjliga på gatorna. popsnörena på mölle platsen, poeterna på lördagsplan ungdomsgängen på stortorget och dom där crazy killarna träffas på raul wallenbersplatsen.

dyr langos, massa smink, indian tröjor, turkar, musik, fylla, tivoli, pisslukt och annat trevligt är väl det som gör en bra festival eller?? ja, om man tittar sig runt.
själv skuttar jag runt med bebis på magen, lyssnar på musik, låter mig underhållas av alla dessa underliga folk och bara njuta av att det tar 22 sek att gå hem när jag är nöjd!!

image238

image239

image240

image241


mina kära sover, jag med, gonatt

ingen sportig promenad..

nä.. dumma regnet kom och förstörde allt. men det blir snart. innan hösten har kommit allt för mycket. fast det  verkligen ser ut som höst när jag tittar ut.
tittar vi in istället så ser det ut som vi flyttat till en sån där snygg LKF lägenhet med gula tapet tapeter med blommig bård..dom har nämligen rivit all tapet i vår hall, bakom den gömde sig en fin gul pappvägg men ganska mycket spår av mögel. jag tvivlar på att det är hälsosamt för snäckan att vara här. får kanske flytta hem till mor eller något.

fick telefonräkning nu vi har ring för 25kr. ändå betalar vi en diskret räkning på 157kr.. nu ringer jag och klagar.

allt rasar på..

ahh nu du, nu händer det grejjer.
typ inom loppet av kanske 10 dagar så har alma lärt sig att sätta sig upp från liggande läge, ställa sig upp mot stöd av exempelvis sin säng och även hasar hon sig ganska bra fram och baklänges. duktig flicka. snart springer hon runt som en riktigt vild bebis!

så gullig. snart är det malmöfestivalen. skall bli roligt med massa bra musik och fullt med folk  och massor med hallaballoooo.

imorgon är de dax för projekt gå till åkarp. bara det inte regnar för då flyttar jag fram det!! men håll tummarna att vi överlever, inte dör av någonslags andnöd eller något.

image235

image236


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

Grattis kära pappa kristian.  han fyller 29 år idag. snart travar vi iväg till den där goda restaurangen ( ja restaurangen är god, maten också) med super god mat. tror den heter Karib creol. befinner sig på claesgatan i malmö.

nu blir det kalas.

mormor och morfar i skanör.

solen skiner på oss här i skåne och det är riktigt najs att vara ledig.
lite tråkigheter har vi här men det är på bättringsvägen så vi håller tummarna.

jag och alma hängde med mormor och nonno till skanör igår. mysigt. solen sken och vi fikade och shoppade lite på loppis. mysigt.
 
sen kom joel. så blev det gunga och sandlåda. god mat och trevligt sällskap.
jag är så lycklig att solen faktiskt fortfarande lyser. jag hade nästan gett upp hoppet om solljus. försöker åka till stranden så mycket som möjligt och steka.
alma steker också, ser snart ut som en kålbit. snyggt. barn skall vara bruna.
en dag skulle kristian följa med på stranden. det var ju trevligt. kanske i en kvart. sen ville han hem igen. inget bra att ta med pappa på stranden. i fortsättningen blir det vänner och barn. sorry dad.

image227


image228


image229
damen har sin finaste pokerdress på sig.

image230
mums med lite bröd.

image231
fabror joel är en van gungare och komenterade att han faktiskt brukar gungaa barn mot betalning. inte hos oss:)


idag har vi varit lite på stan, hälsat på farfar och ätit lunch med åsa och kristian. vi har även hittat bröllopspresent och väntat in att det skall bli imorgon så kristian skall fylla år. får dock påminna honom heeellla tiden att de är imorgon han fyller år.  jag är världens sämsta husfru och har INTE bakat någon tårta. jag som älskar födelsedagar.

image232

image233



image234


ps. skojjade bara om det där med att barn skulle sola. alma är typ lika vit som en alvedon. det är nog bra.

hejdå

stress, spya och parken

idag skulle vi till parken. snabbt efter jobbet.

ohh nästan framme i farfars garage så hör jag hur damen ulkar och sedan lät det som hon kvävdes. (hon sitter bakom mig i bilen)  så jag gasade på och parkerade i garaget och kastade mig bak och tittade på henne och hon spydde, spydde och spydde. stackars lilla bebis. dumma dåliga jag hade inga extrakläder med mig, så snabbt upp till farfar och sedan en snabb spurt till H&M för att köpa nya kläder, vi skulle ju leka i parken.
väl framme i parken så hade nästan alla gått hem. men solen tittade fram och vi njöt ett tag.

skönt.
nu skall solen äntligen titta fram i en hel vecka. vi inleder med stranden på måndag,
de e najs

en tur runt skåne.

idag har det äntligen varit lite fint väder iallfall. så vi passade på att ta en minisemester och körde skånde runt. eller nästan iallafall. lite ystad, lite simrishamn, lite tomelilla en snabbtitt i veberöd och sedan hem igen.

mycket mysigt med god glass i hamnen och mumsig mat på fritidsbaren.
så imorgon är det back to work men bara ett par dagar till. sedan tillbaka till det normala. kristian skolan och jag, tillsammans med dotera och jycke, sköter marktjänsten.

image220


image221

image222image223


image224
konstiga djur på bete i simrishamn...

image225


image226

så var det slut för idag.

damen sover och snart jag med.