ZOO

familjen åkte på utflykt till zoo i köpenhamn. tajmade in den finaste fredagen med massor av sol och värme.
vi åkte i väg på förmiddagen och spenderade hela dagen i danmark, först lite shopping och hortitt på istegade och sedan en skön promenad längst med vesterbrogade upp till zoo. image348

vi konstaterade att vi nog aldrig besökt köpenhamn tillsammans i solsken, det var som en ny upplevelse. gatorna var liksom mer levande.. undra varför...
image349

alma tyckte det var himla trevligt att titta på djuren, men som vanligt gick saker och ting inte snabbt nog så lite sura miner fick vi stå ut med.
image350


image351
Kollar på Lejonen

image352

image353
strax innan vi skulle lämna så dök moster fia upp, trevligt, det var ganska längesedan sist.

image354
Spanar lite på lamorna.
image355
Så letade hon efter tigern.. mohaha.

image356
så avslutade vi med en klassisk matilde och en kanelsnigel.
image357
och så lite bus.

nu skall jag jobba. hejdå.

dagis, stranden och annat skoj.

nu är hon helt igång på dagis. idag åt hon där för första gången. allt går hur bra som helst, Alma är som vanligt hjälte och tar sig igenom allt med en klackspark.
fröknarna är snälla iallafall, sedan är jag fortfarande inte övertygad om att allt är kanoners men samtidigt så är dom öppna för förslag och det är ju bra iallfall. Alma är så duktig med blöjan, jag lämnar henne på morgonen utan blöja och både idag och igår hämtade jag henne 3 timmar senare, utan att hon kissat i byxorna. hon har fått riktigt bra kläm på det där med att gå på toaletten. hon är inte väldigt bra på att välja pottan, men mycket tydlig när hon behöver gå så med lite assistans så går hon enkelt på toaletten. så stolt mamma jag är:)

image338

image339

image340

image341



ja, sedan hade vi sett en målning, utanför konsthallen som var väldigt talande, jag fotade med telefonen.
image346
"så mycket plats... men inte för mig..."

image347
"varför är det ok med reklam men inte med klotter?"

nu skall jag försöka kurera min förkylning. wäää. jobbigt.
7 veckor kvar till semestern. Najs.

Nu, äntligen..

idag hade alma dagis debut. äntligen. det kändes faktiskt bra, men tydligen är deras mat under all kritik, tyckte fröknarna men dom jobbade på att få dit bättre. hoppas. men lokalen är ganska fin, lite opraktisk egentligen, men dom är ute mycket och det är ju strålande. barnen sover ute och så.

äntligen har solen börjat skina på oss. så himla gött. vi passade på att åka till veberöd/humlamaden och tittade på hästar. jag tvingade alma att rida lite men hon var ganska rädd för hästarna, ja hon får väl vänja sig:)

vi var hos mormor och hälsade på oxå, så skulle vi packa upp poolen som jag hade fått på jobbet, då visar det sig att det minsann inte var en pool utan någonslags slidebana, man skulle tydligen koppla in vattenslangen i den och sedan glida på den... hmm vi la ner det projektet, kändes lite väl avancerat för alma, så vi får vänta tills mormor köper en pool.

jag passade på att gå på gille i lördags, mycket trevligt fram tills att vi skulle gå ut, då inser vi att någon jävel har öppnat dörren till lägenheten som vi varit i och stulit två väskor.. sinnessjukt. så det blev en billig kväll iallfall utan utgång.

för att lägga till lite mer action i denna post så ska jag berätta om idiottjuven som blev inlåst på vår innergård, inte bara en gång utan två... han hade besökt oss hela morgonen, vi hade sett hur en man smög runt på gården, men inte bryr man sig så mycket då det är massor med nyinflyttade här så vi känner ju inte alla, sedan får vi reda på att han blivit utsläppt från sitt fängelse för att sedan komma tillbaka och bli inlåst igen. då ringde någon polisen och jag tror att dom bara kom och hämtade honom. vilket spån va!!!!

image 330

image 331
hälsan själv med korvbröd, glassgubbe och mars....

image 332

image 333

image 334

image 335
skötte trädgården lite hemma hos mormor.

image 336
det blev visst en liten bildbomb.