så här går det till..

när kristian och alma är för sig själva, ja en iMac oxå förståss..
image281

vi suger på att uppdatera..

Alma har sovit första natten i eget rum. Än är rummet ganska omysigt men jag och barnafadern skall ut på stan idag och kolla på typ och annat skoj för att göra lite fint. 
Mamma kommer hem om ett par dagar och då skall vi fixa lite tillsammans med hennes hjälp. 

idag är det dax för ettårskontroll på bvc. Farbror doktor skall ta en titt så att allt står rätt till. Hon är något förkyld och hostar en hel del, men bortsett från det är allt bra. Eller det hoppas jag iallafall.

Vårt hem ser äntligen ut som ett hem igen, ingen öststatsliknande byggnad. Det har verkligen känts så den senaste tiden. Men nu är det fint som snus. 

Igår var jag duktig och skulle anmäla till dagis, men alltså, det är j en djungel. Jag vill att det skall vara perfekt. Men tankarna går ganska mycket runt vad som är viktigt, är pedagogiken viktigast, eller kanske att det INTE är så hög omsättning på fröknar, eller är det lokalerna som styr. Kanske om dom är på mycket utflykter, biblioteket.. ja det är svårt. Får försöka följa hjärtat när jag läser om dom olika ställena.

Kalas i dagarna tre.

Så, nu har alma fyllt ett år. nu är hon stor och snat redo att flytta hemifrån. Iallafall in i eget rum.
äntligen är nämligen våran hall målad och fixad så nu kan hon byta rum. lite ledsamt för en liten mamma men jag tror det blir bra. sessan får vakta henne.

hur som helst som blev det kalas. först lite med barn här hemma, Ludwig och Amy. sedan på fredagskvällen kom fia och babbo, mamma titta in en lite sväng också.
Sedan på lördag blev det släktkalas hemma hos mor min. mysigt var det allt. efter alla tillställningar så var alma så trött att hon somnade innan hennes bilbälte var knäppt.

image271
Alma ska bara ringa en kompis som var bjuden.


Lilla Ludwig var med på kalaset


och amy var också här.


Sen blev det kvällskalas


image277



image279
gästerna

image280

hejdå

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

Idag fyller vårt guldgryn 1år.
Har haft lite kalas med Ludwig och Amy. Mysigt. På lördag blir det mer fira, och lite imorgon med. Alma gillar ju fest så.

Vad jag har glömt också är att min käreste klarade sitt KÖRKORT i måndags. Duktigt.


imorgon är dagen då allt startade.

ojojoj. det är riktigt konstigt, eller ja, det känns så märkligt. Imorgon är dagen då jag vaknade vid nio snåret, hoppade upp ur sängen gick till toan och kissade, kissade, kissade...
det tog allt ett tag innan jag förstod. det var ju tre veckor kvar...
ett dygn senare var finaste älsklingsgrynet ute.

snart har vi levt ihop ett helt år. som jag älskar detta barn.
Alma är det finaste som finns. vår lilla skrutt.

blod blod blooooood

herregud, idag hände något aldeles förfärligt....
alma bara dök från soffan, rakt ner i bordet.. SMACK sa det. vågade nästan inte titta på henne... ett par hundradelar senare så forsade blodet. FY FAN vad vidrigt. men duktiga duktiga alma kved en liten stund sedan var det bra liksom.
trodde jag skulle smälla av.

men sedan gjorde vi något roligt av det istället och passade på att skicka happy halloweenkort till olika.

så här blev dom:
image270
happy halloween!!!mohahahahaha