Vi överlevde

och det var faktiskt ganska trevligt. samlade i gamla huset i byn långt ute på landet så lyckades vi mysa riktigt bra. ja, vissa undantag så klart men det gick smärtfritt.
en nytillkommen flicka i familjen är 5år och tycker att alma är en riktigt rolig lite sak. dom roade sig tillsammans mycket bra och alma var som vanligt en liten klippa.

lite pepparkakor, godis, sojabullar, brödbullar, potatis, sås, sallad, ungerskabakelser julmust var precis vad som fick plats i min mage.. i år blev det ganska lagom, jag behövde inte rulla hem.

en del fina saker fick vi mot förmodan, då vi hade deklarerat att vi INte köpt några klappar, men visst är vi väldigt glada för det vi fick. kul.

image286

image287

image288

image289

image290
image291



sanna tränade på att sjala häromdagen också..
image292
gulligaste;)

avslutning på simskolan

idag var det avslutning på simskolan.
så här duktig har den lilla blivit.


image285

(jag ser förståndshandikappad ut i bakgrunden)

julenissen ute i arbete

image282

image283

jaajaa ganska guuulig är hon i allafall!!

image284
vi var på skattkammarön oxå och lekte i bollhavet! Fick akta för dom stora vilda barnen som kasta bollar i huvudet på dom små.. Jag var sjuuukt sugen på att kasta tillbaka.

Timbuktu på mejeriet

och alma var hedersgäst. Finaste fadderfadern hade satt upp oss på listan så alma fick avnjuta en festlig konsert.
det lilla barnet var vaket och klappade händerna, dansade, drägglade, skrattade och hade det mycket trevligt under nästan hela spelningen. när det var dags för extranummerna så tackade hon för sig och gosade ner sig i sjalen. finaste.

söndags var det 3dje advent för den som missat det. det firade vi traditionsenligt hemma hos mamma. Mysigt som vanligt. goda kakor och goda kolor som riktigt kladdade sig runt i munnen.

idag skulle vi åkt på julfest i lund tillsammans med Ludwig och Maggan, men alma är förkyld och mitt huvud håller på att sprängas. dessutom så började alma precis kräkas nu. jipppiii.




så kass man är..

ja, det där med att uppdatera har väl liksom fallit lite i skymundan. Nu gör vi ett försök iallfall.

snart är det jul och jag har inte köpt EN enda julklapp. Tror inte heller jag kommer göra det. mamma säger att vi ändå inte ska, men min rädsla är lite att alla har köpt tll oss och vi inte köpt till någon. då får det bli leverans i efterhand. Men finns det någo värre än att springarunt och leta efter saker bara för att..ingen har sagt till mig att dom önskar sig något speceillt så då kanske man blir utan..vi i familjen önskar oss;
-Elvisp
-Slagborr(den starkaste jäveln man kan hitta)
-Fläkt till köket
-Någon som betalar en elektriker så saker kan funka här hemma.

Anna önskar sig
-Ett objektiv till kameran canon Ef 28-105mm
-Pengar så vi tar oss till mexico

Kristian önskar sig
-Ritbord till datorn

Alma önskar sig
-Wellen granat (bärsjal)
-Ängel som kan hänga över hennes säng

Så det var typ det.

Vi håller på att fixa bilder för att framkalla, tänkte göra ett album från almas första år. Det är så tråkigt att ha alla bilder i datorn bara. Nu har jag bestämt mig för att framkalla OFTA. Inte som nu att vi får sitta med 300bilder och fixa och dona.
Ordning och reda tack.

Hade meandi.se här för ett par dagar sedan. Alma valde lite kläder som hon tyckte var fina och jag hoppas verkligen vi får dom innan jul. men det sa säljaren att vi skulle få. Gött mos.