mamma dag.

idag passade jag på att unna mig massage. jag kilade iväg, ensam, till Gilda skolan här i malmö och fick en hel timmes massage.
ahh det var riktigt gott faktiskt. alma var i tryggt förvar med finaste sara och tobias. tack.

ikväll hade dom tydligen ihop räkning av en poäng på polarn o pyret, alltså allt man har handlat där under året. ohhh hoppas det blir en FET bonus. kul att kunna shoppa loss lite där.

kan medela att skrutt mår mycket bättre och idag har vi haft henne vaken nästan till kl 21.30 så, med lite tur, skall hon inte vakna klockan 06.30. för vid den tiden är jag faktiskt väldigt trött. klag klag.

idag ringde dom från min mobiloperatör och medelade att det var halloween.. det visste inte jag, ingen som har kastat ägg på vår dörr iallafall. dock var det tydligen en liten pojke som ville sälja kvällstidning i helgen, alltså han ringde på här hemma. troddde inte det var tillåtet med barnarbete.

snart flyttar valparna ut. det är SKÖNT. dom är väldigt söta men nu får dom gärna flytta. stackars sessan är helt sårig på tuttarna.

god natt.

öroninflammation..

Det var det.  stackaren. och dumma jag som inte gick till doktorn redan igår när det var kladdigt i örat. Men alla har ju sagt att det är så himla dramatiskt när barnet har ont i öronen.
Men vår dotter måste vara mest tapper i hela världen. Hon klagar nästan aldrig. Hon klagar om hon har tråkigt eller inte får vara i fokus, typ nu när folk kommer och dyker på valparna istället för på skrutten.

Men nu får hon medicin. 10dagars kur. Men vi är väldigt tacksamma att hon varit frisk ända till nu. För den delen så kunde det varit tusen gånger värre.

hejdå

Sjukdom

igår kväll fick alma sin första feber. nu lät det nästan som det vore något att fira. men verkligen inte.
två kaskadspyor inledde sjukdomsfesten.

stackars liten, det verkar som om hon har lite ont i öronen. det rinner liksom ut lite klet. just nu vilar hon. skönt för henne.

alla valparna har fått nya hem. dom har inte flyttat ännu men alla har hittat nya mammor och pappor. så nu skall vi förbereda små paket som köparna skall få med sig hem.

image268

image269


ALMA GÅÅÅÅR!!!

Ja, idag, nu... mellan mig och kristian eller mellan mig och åsa. kanske 1.5 meter.. oh jag är en stolt mor.
Skall lägga upp film imorgon.

Jag kunde inte hålla mig..





var ju tvungen att ladda upp direkt.

Valp Attack


Nu är valparna snart 5 veckor. Helt tokiga.
Fortfarande finns det två valpar kvar om någon är intresserad.

Alma tycker dom är fina och dom brukar lyckas sudda bort varenda sura min hos henne.


Snart fyller damen 1år. Det känns faktiskt riktigt konstigt. Jag är glad att hon inte skall börja på dagis ännu. Hade nog inte kunnat lämna henne ännu. Synd om henne när hon inte går eller pratar.

Torsdag betyder ju simskola så idag skall vi ner i vattnet. Hon har varit lite snorig men tycker hon verkar bättre idag.

vilda valpar



nu hoppas jag att filmen fungerar. det vet man aldrig.


nu, ett halvår senare..

äntligen har vi scannat in bilder från simningen. så jag tänkte lägga upp dom iallafall.
image263

image264

image265

Skall lägga upp en liten film på valparna snart oxå. kanske nu rent av.

annars så har alma blivit lite snorig, men det blir väl så nu i hösttider antar jag. snart fyller hon ett år. det är faktiskt sinnesjukt. tiden går så snabbt så jag förstår inte hur allt hinns med.
vi kanske åker till costa del sol med jobbet. hoppas hoppas. hade varit skönt och ladda batterier i slutet av november.


firenze..

nu är jag och alma hemma igen. efter en vecka i italienska landet så har man laddat batterierna lite iallfall. kanske klarar av den vidriga vintern som väntar.

fast idag var det fint iallfall. hela familjen gick och badade tillsammans med Amy och jessica. mycket mysigt.

annars så är alma en riktig snabbing nu, går stadigt med en hand som stöd bara. duktig flicka:)


nonna
farmor och alma

image260
lite kultur på piazza del duomo

image261
fika i parken.

image262
groda bland alla statyerna..


så skönt vi haft det!