Peltor Kid

detta är faktiskt kul.

hur man snabbt förvandlar en söt bebis till en bulldog.

www.peltor.se

skydd

skydd2


skydd3

skydd4

skydd5

 nu är hon redo för disco

vernissage.

snart skall vi knata iväg på lilla Almas första vernissage www.fredriknoren.com är färdig på konsthögskolan och har en utställning med sitt Ex.jobb. ska bli spännande.

Just nu passar hon på att vila upp sig så hon orkar med hela kvällen. först konst och sedan musik. ja, de är ju melodifestivalen. hehe.
tror att hon precis har genomgått någon växa hur mycket som helst på kortast tid period. tycker allt känns för litet. plus att de har hänt så himla mycket, hon kallar på uppmärksamhet på ett helt nytt sätt, hon skrattar högt och tydligt, hon leker nästan med sina leksaker.. ja de är fantastiskt.

stekarunge
Arga stekarungen;)



skrutteplutte
lilla trollungen

sova
den lilla trötta.

den lilla trollungen

varje dag är som julafton med henne, idag skrattade hon som om hon fick betalt. hon bara skratta och skratta, de bästa av allt är att hon gjorde ljud i takt med leendet.

äpplet värmer mitt hjärta som en riktig äppelkaka.

hon sov utomhus inlindad i en massa varma filtar och en varm overall. så himla skönt. ja skulle så gärna sova ute också, alltså under samma förhålllanden.

trollet
lilla trollungen. kolla in hennes små öron som bara spretar ut.. haha


trollfis


var inne en snabb runda på Polarn idag. deras vårkollektion är typ hur fin som helst. måste shoppa lite.

www.polarnopyret.se

alla hjärtans dag

hoppas folk förstår så mycket jag älskar mitt barn, vårt barn. lilla skrutten ligger här i sin lilla stol och leker med sitt fina fiskskelett som V sydde till henne, hon kan knappt hålla sina ögon öppna men hon försöker allt vad hon kan för att minska risken att missa något.

när jag sneglar över åt hennes håll så blir hon aldeles glad och bjuder på ett litet leende.buset

älskar alla sina barn på ett sätt som gör att man saknar dom bara hon har sovit ett par timmar.
jag skulle kunna bära runt på henne 24/7 om de bara hade fungerat.

jag kan inte i mitt stilla sinne förstå hur folk faktiskt kan vara riktigt dumma mot sina barn. inte allt för längesedan stod det om en man som hade SKAKAT ihjäl sin 6 veckor gamla bebis. hur FAN kan man göra en sån sak?! jag kan förstå att man blir frustrerad om barnet skriker/gråter väldigt mycket. men alla barn är snälla.

och den sura lilla damen är så trött, ändå kan hon inte låta bli att skratta. de kan vara åt mig eller så är det åt musiken, en gammal slagdänga från Roxette.

mitt finaste barn.

sprutan..

idag fick den lilla skrutten en stor spruta i benet. ett rejält grepp om hennes tjocka lår och in med den långa nålen.. buhuuu..
men som vanligt var den lilla hjälten så duktig och pep bara väldigt lite och sedan var det bra.

hon väger numera 5622 g och är 60cm lång. hennes huvud mäter 40.2cm, så hon har ingen vattenskalle!

hon hade valt sina finaste kläder idag, sin lilla RL pikè och fina bruna byxor till, men givetvis var hon tvungen att kräka lite på tröjan direkt. men som tur är har vi tvättid typ nu.

Inatt somnade hon ca 21 och sen sov hon, hon sov helt ostört fram till kl 06 imorse. gud vad skönt. tänk om de hade förblivit så. men jag tror att ju mer vi hittar på under dagarna, ju bättre sover hon på natten. fast hon sover nästan hela tiden om man kör runt i bilen och så. men de är väl mycket intryck osv.

Imorgon är det simskola igen, tänker minsann gå dit fast jag är lite snorig. missade ju förra gången och de är INTE möjligt att jag skulle smitta nu. har varit så här i över en vecka ju.

Nu får jag väl ta hand om de lilla spöket, hon gråter som en liten fågelunge. kanske chocken efter sprutan...

glad groda


cirkusen


simmerskan


ballerina
ballerina byxor;)

jobbigt att vara sjuuuuuk

alma är lite snorig, jag och K är febriga och snoriga. stackars lilla skrutten, hur skall man orka att vårda henne när jag knappt orkar vårda mig själv. de är nu man känner sig som ett litet barn.
dock har snälla moster fia kommer och tar ut henne i vagnen en stund i eftermiddag.

annars har vi haft en aktiv helg. hälsat på två helt nykläckta bebisar. Ludvig och ebba. inte från samma familj men nästan lika små.
Alma som är så liten såg ut som en gigant. hon såg helt broilad ut. jag kunde bara konstatera att de är skönt att hon nästan håller sitt huvud själv och att hon kan sitta upp i ens knä utan att bara hänga som påse. dom där små gullegrisarna bara sov och sov. vaknade och åt lite och sedan somade dom igen.


ludvig
Ludvig


ebba
Ebba



äntligen kan dom åka i Åre. som jag har längtat. nu sitter Alma i sin lilla stol och tittar på super G och jag ligger på soffan och stör mig en del på kommentatorerna. men så är de väl med all sport.


om inte barnet har någon feber, men man märker att hon är lite gnällig, är de något allvarligt då eller kan man vara ganska lugn?

terroristen
terroristen

papsI meitai
väl inpackad

så var de söndag igen..

dagarna bara rusar iväg för tillfället. tycker de är helg innan man hinner blinka. lika snabbt är helgen över igen.

inte för att de direkt gör någon skillnad för mig om de är helg eller inte, men det känns ändå.

kl är 08.40 och jag är vaken och dessutom ganska pigg. kan bero på att skrutten har sovit nästan hela natten och de är HELT underbart att, snart, snart.. slippa vakna och mata de lilla livet. Hon äter ju hela dagarna, så hon kan väl klara en natt eller?!

almaopappa


K och alma ligger och slöar en stund till villken faktiskt är ganska skönt. längesedan jag vaknade, var piss och dessutom ensam uppe.
kan vara gött ibland. lovar att sessan håller med.

idag är de födelsedags kalas hos J o M och även uppvisning av deras nya bebis. skall bli spännande att se de lilla underverket.
ska försöka köra en sväng till T också och hälsa på hennes lilla plutta.

nu är de kaffe pågång tror jag allt.

flirtkulan

MeiTai is the shit..

..och alla borde får ha en.

efter ett moget övervägande och mycket tankar på de här med att bära i sjal så tog jag beslutet att beställa en. fick tips till en länk hos en tjej som syr och mailade henne. www.mimmis.info
resultatet blev en aldeles underbar fyrkantssjal med fina blommor på. kristian tycker dock att den ser ut som en gammal soffa men jana tyckte att de klädde mig fint. så jag lyssnar hellre på jana;)

alma behövde lite inskolning men nu trivs hon som fisken i vattnet och jag behöver inte asa med vagnen ut bara för att springa en runda med lilla sessan eller bara för att gå på en kortare tur.

Babybjörnen kan kasta sig i väggen.

sessan


allt gick bra på simmningen, förutom att jag TAPPADE henne i vattnet.. oups, ja, jag är säkert en kass mamma. men hon var så snabb och bara sprattlade sig ur mitt grepp. plopp sa de så var hela hon under som en liten kanonkula. simfröken verkar inte ha sett mig. förhoppningsvis ingen annan heller för den delen. men väl uppfiskad igen så var hon hur lugn som helst. inte ens ett litet skrik. mest nöjd att bli uppfiskad tror jag.

dom fick simma med badring också, så liten att nästan en liten barbie kunde få plats i den. så gulliga, som små fiskar som plaskar runt. www.swimmix.se bra grejer vet ni.


alma har varit lite snorig ett tag nu, idag invigde jag min Näsfrida. en sak som man kan suga ut snoret ur barns näsor. ja jag kräks nästan vid blotta tanken på att få snor i munnen, men med den där så är de helt safe. lite saltlösning i snoken och sedan ett par rejäla sug gjorde att hon fick ett helt nytt andningsljud. hon lät inte längre som cleo.
till er som tror att de skadar barnet att suga ut snor, så är de inte värre än att snyta sig som vanligt. man sticker inte IN något i barnets näsa. de underlättar helt klart hennes andning.

har även varit en naturmamma och beställt tygblöjor. provade en inatt och resultatet blev en nerkissad bebis. de nvar visst en dagblöja och inte en nattblöja som hon fick på sig.
men de känns mycket bättre att packa in dom små liven i tyg än i dom där plastblöjorna. men fan, de är ganska bökigt när jag inte kan tvätta hemma. får se hur mycket jag orkar. så kanske man inte får säga...?!?!
man kanske måste orkar allt när de gäller ens barn?!?!

hell nooooo.

mycket produktplacering idag..