Alma spelar på sitt munspel!



snabbt kom hon på hur man spelar på sitt munspel. Det är lycka med musik:)

capoeira

igår var jag äntligen och tränade igen, det var så längesedan sist. Sjukdom och annat har hindrat mig. men hur som helst, igår följde alma med. så vi tränade tillsammans. hon tyckte det var mysigt med all musik. så lärde hon sig att stå på huvudet. dock med lite hjälp, men ändå. super mysigt. sen när vi skulle spela så fick hon sin egen lilla trumma som hin kunde trumma på.
Gullegrisen.

imorgon är vi lediga, skall hänga ut med carro, färga håret, eller snarare slinga, passa på att sola och sen gå lite på stan. skall på 40års brunch på lördag så vi måste fixa det sista med present och så.


vi var och tittade på huset idag igen. det är faktiskt väldigt fint. får nog ringa banken imorgon tror jag.. ahhh. vill passa på att byta bil oxå så att almas stol faktiskt får plats. nu är det ruskigt trångt.  det löser sig nog.


bus och annat

alma är full med bus. två år och bara helt vild. hon pratar, eller ja, pratar. jo man förstår henne, men inte så mycket ord. men det kommer mer och mer.
vi var och simmade i torsdags, pappa fick simma med henne för jag är kroniskt förkyld och vill inte hoppa i vattnet då. Men det gick bra, hon gillar det så mycket. mest gillar hon att bara vara i vattnet, inte så mycket att göra tricks och så, men att simma runt i det ljumna vattnet är hon fullt nöjd med.





ohh hopp!

ja nog om simskolan.

Vi har varit och tittat på ett nytt hus. riktigt najs, just utanför lund. så nu är man där igen, skall vi eller skall vi inte slå till. Ahhhh. alma får välja, vi frågar henne imorgon för just nu sussar hon sängen så gott. vi har nämligen varit hos jessica och amy och busat i flera timmar. så söta dom är tillsammans dom små liven.

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/303273
ta en titt och kommentera gärna. klart att det har lite nackdelar med det huset också, eller inget på insidan, men utanför. uhr stor roll spelar det egentligen?!?! hjälp oss. inte bara sura miner tack:)

Full koll på åldern:)

sötaste lilla fina.


ni kan ju försöka låta bli och höra min röst... stööörig.

Lite film oxå!



Alma har blivit intruducerad till Trolltider och gillar mest scenen där dom bakar solbak, så kan hon knåda ordentligt:)

nu var det verkligen längesedan..

ojojojj, jag måste kanske erkänna att jag varit sämst på det här den senaste tiden. Förlåt. Men Nu skall jag faktiskt försöka igen.
Jag har ju haft en massa saker för mig och hinner knappt kolla min mail. Jeje, nu kör vi!

Perfekt tillfälle att börja idag när Alma fyller 2 år. Den där lilla söta fisen har nu blivit så stor att hon gör en massa saker själv, hon är med på allt och förstår näste precis allt. Lilla lilla gullegrisen.

Hon har hunnit bli riven ganska rejält på halsen av en dagis kompis och även ramlat ner och salgit huvudet så vi fick åka ambulans och dom fick limma hennes lilla fina huvud. Allt går över på ett kick, vår hjälte är sjukt tapper. Jag var mer skakad än henne efter ambulansfärden. Tur det hände hemma och jag ver hemma med henne, annars hade jag blivit ännu mer nervös ju.

Hon spenderar sina dagar på dagis, det funkar bra. Synd bara att det blir långa dagar ibland, men va skall man göra? Den kära pappan har fått jobb och det är fantastiskt. Känns helt underbart. Vi har varit på gång att köpa ett hus men lagt det på is nu. Vi väntar in rätt tillfälle att lägga in stöten.

Två av våra vänner har fått barn, en pojke och en flicka, så antalet ökas hela tiden. Mysigt. Så hos de ena paret fick jag lov att demonstrera trikåsjal och det är ju bara så mysigt. Kan vara värt att skaffa en bebis till bara för den saken skull:) Ahhhh nääääää.. inte nu tack!

Idag har vi haft kalas och ddet var supermysigt, en god kakbuffe och mysigt med folk på besök. Alma fick en massa fina och bra saker som hon högg in och började leka med direkt. Roligt för henne, sötaste.

Nu blir det bildbomb!





















så då var jag ikapp igen. Nu skall jag verkligen försöka hålla mig lite aktiv här. Samtalet jag fick idag fick mig att förstå att det faktiskt är folk som läser;) Ohh yess.

god natt