mera valpar

nu skall ja lägga in lite bilder.image255

image256

image257

någon som är sugen?!

kass på att uppdatera

ja, o nu har jag brådis. men lite snabbt iallafall.
alma var hos tandläkaren häromdagen. bra redovisning för hur man skall ta hand om dom små livens tänder. vi borstar och borstar så gott det går, hon dricker nästan bara vatten, äter inget smågodis. ja, vi fick godkänt.

damen är verkligen vildare än någonsin. sessan är tokig på henne då hon skall på valparna lite hipp som happ. men vi jobbar på att hålla henne därifrån.

på torsdag åker vi till italien för att visa upp den lilla skrutten. det blir bara jag och alma. min farmor är sååå glad över att vi skall komma. roligt.

nu måste jag sticka på jobbet. skall lägga upp nya bilder senare.

mitt i allt kom valparna...

men lilla sessan, ett par dagar till skulle de ju klämmas.. jaja, hur som helst så fick mamma och margareta agera förlossningssköterskor.
mitt i bröllopet kommer första valpen. sedan ploppar dom ut, en efter en. tre tikar och två hanar. så himla fina är dom små liven.
alma skrattar åt dom och sessan morrar åt alma. fint.
en av valparna är nästan självmordsbenägen, den rymmer hela tiden..får passa den så den inte kläms någonstan eller fryser ihjäl. stackars sessan hinner inte med fem barn. jag förstår henne, ibland hinner man själv knappt med ett barn ju!!!

hur som helst så blev marcus och anna gifta. så fint så fint.

image253

image254

kommer fler bilder så småning om!


bröllop!!

imorgon blir det fest.. tjohoo. då skall det giftas. inte vi dock men finaste marcus och anna.
almaBella kommer att vara hos mormor tillsammans med margareta. hoppas det går fint.

sessan är så tjock nu, stackars hund. men snart kommer dom små liven ut. ohhh jag längtar. det gör nog sessan med.

den 27 sep åker jag och alma till italien och hälsar på. ringde nonna igår och hon blev såå glad. mysigt skall det verkligen bli. har inte varit där på aldeles för länge. men nu äntligen.

nu är det sova som gäller. fest imorgon juh!!!image251
den lilla lidande..

image252
och terroristen....(hon har bara napp om hon får stjäla någon annans...)

mild version av lägenheten..

image246
lyxig o ljus hall.

image247
sovplats i vardagsrummet...

image248

nymålad säng...

image249
badrummet. fläkten gör att vi inte kunnat stänga dörren på 3 veckor....

image250
hallen med fläkt skiten mitt i...

jag är något förvirrad..

ohhhh... jag har längtat i flera månader, ville så gärna gå till Doclounge premiären som skulle vara på onsdag, åsa skulle passa alma och vi skulle titta på film om rånare i malmö. Tröga jag har missat att det visst var IGÅR... KUL.

Jaja, då får väl jag och alma leka med åsa på onsdag istället. kanske någon som kan tipsa om var jag kan hitta denna film?!!

på torsdag skall Alma och jag på sjalträff i lund, lära oss ryggknut med långsjal. tydligen skall det vara sååå enkelt. kanske tillochmed jag klarar det.

nu har vi målat sängen, damen har hjälpt till. ny soffa på plats, fläkten skall förhoppningsvis bort på torsdag och så målas det i hallen. skall snart slänga in lite bilder på vårt mysiga hem....

oj, kaos, alma bajsa precis på golvet. måste ingripa.

simskola snart

simsim..

tisdag betyder ju sim.. roligt idag faktiskt, eller ja det brukar det vara. men idag fick dom små liven öva på att simma tillbaka till kanten, sedan klättra upp för kanten aldeles själva. alma fick inte fullständig koll på det men hon hängde så fint där på kanten.
måste försöka byta simtid. det infaller liksom precis i hennes sovstund. så ibland är hon helt megatrött och då går det inte så himla bra. får ta tag i det.

just nu sitter hon I mina skor. haha. hon är så rolig.

innan kunde hon danca riverdance i sin gunga, du brejkar hon på golvet istället.