ögoninflammation

ögoninflammation

Tydligen så är de väldigt vanligt att bebisar har ögoninflammation, min lilla flicka fick det efter att hon hade varit på neonatal och solat, hon hade nämligen lite gulsot. Hur som helst så är de verkligen ett helvete, hur normalt och hur trånga tårkanaler dom än har så gör de ont i hela ens kropp när de kommer klumar med var ut ur ögonen på sitt lilla barn.

Många tips och råd från alla möjliga håll och kanter, lång tid innan sjukvården tog en på allvar.
Men de som gav resultat för oss var ;
-Rena händer
-Torka med kompresser som är blötade med ljummet vatten eller koksalt.
-Droppa bröstmjölk i ögat. De skall vara den första mjölken som kommer ut, innan de är för fet mjölk.

Lycka till.

Kommentarer
Postat av: mormor

Jag vill veta hur hon har det idag..Har hon gått upp en massa gram? Hur går det med intensiv amningen, har föräldrarna överlevt?
Mer info.. visserligen har jag varit i Stockholm hela dagen men nu är jag hemma.
Jag har fotat en massa fina pepparkakshus på arkitektmuseet, men det går inte att lägga in en fin bild här. Synd säger mormor och sänder en kram till er alla

2006-12-07 @ 00:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback