MeiTai is the shit..

..och alla borde får ha en.

efter ett moget övervägande och mycket tankar på de här med att bära i sjal så tog jag beslutet att beställa en. fick tips till en länk hos en tjej som syr och mailade henne. www.mimmis.info
resultatet blev en aldeles underbar fyrkantssjal med fina blommor på. kristian tycker dock att den ser ut som en gammal soffa men jana tyckte att de klädde mig fint. så jag lyssnar hellre på jana;)

alma behövde lite inskolning men nu trivs hon som fisken i vattnet och jag behöver inte asa med vagnen ut bara för att springa en runda med lilla sessan eller bara för att gå på en kortare tur.

Babybjörnen kan kasta sig i väggen.

sessan


allt gick bra på simmningen, förutom att jag TAPPADE henne i vattnet.. oups, ja, jag är säkert en kass mamma. men hon var så snabb och bara sprattlade sig ur mitt grepp. plopp sa de så var hela hon under som en liten kanonkula. simfröken verkar inte ha sett mig. förhoppningsvis ingen annan heller för den delen. men väl uppfiskad igen så var hon hur lugn som helst. inte ens ett litet skrik. mest nöjd att bli uppfiskad tror jag.

dom fick simma med badring också, så liten att nästan en liten barbie kunde få plats i den. så gulliga, som små fiskar som plaskar runt. www.swimmix.se bra grejer vet ni.


alma har varit lite snorig ett tag nu, idag invigde jag min Näsfrida. en sak som man kan suga ut snoret ur barns näsor. ja jag kräks nästan vid blotta tanken på att få snor i munnen, men med den där så är de helt safe. lite saltlösning i snoken och sedan ett par rejäla sug gjorde att hon fick ett helt nytt andningsljud. hon lät inte längre som cleo.
till er som tror att de skadar barnet att suga ut snor, så är de inte värre än att snyta sig som vanligt. man sticker inte IN något i barnets näsa. de underlättar helt klart hennes andning.

har även varit en naturmamma och beställt tygblöjor. provade en inatt och resultatet blev en nerkissad bebis. de nvar visst en dagblöja och inte en nattblöja som hon fick på sig.
men de känns mycket bättre att packa in dom små liven i tyg än i dom där plastblöjorna. men fan, de är ganska bökigt när jag inte kan tvätta hemma. får se hur mycket jag orkar. så kanske man inte får säga...?!?!
man kanske måste orkar allt när de gäller ens barn?!?!

hell nooooo.

mycket produktplacering idag..

Kommentarer
Postat av: sue

hittar inget om små bärfiltar på mimmis verkara bara vara smycken, var det rätt adress.. puss mutti,

2007-02-02 @ 13:20:33
Postat av: Anna o alma

mimmis.info skall de vara då fungerar de bättre!!

2007-02-02 @ 15:03:05
Postat av: cecilia

Hej på er jag måste bara säga att tygblöjor där går gränsen för mig likaså att suga ut snor ur lila näsan beundrar dig för det hela ha ha ha.Hoppas att lilla Alma är på bättrings vägen och att ni har det bra allt ät bra med Charlie. vi måste ses igen hälsn cecilia och co.

Postat av: Sophia

Dålig mamma, vad snackar du om? Se det som utvecklignsmöjlighet för Alma, hon står bara på egna ben tidigt!

2007-02-04 @ 14:36:34
Postat av: Lisa (und das Iggy)

ah,mimmis mei tais är kanon. jag köpte även en bärpåse till av henne häromdagen. jag har blivit sjal-beroende

2007-02-05 @ 16:53:47
URL: http://iggy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback