little miss lemon

inser mer och mer att vi har fått ett barn som är riktigt bestämt. inte mycket leende. oftast ligger hon och spänner munnen som en sur liten citron. får hon inte som hon vill på ungefär 2 sekunder så kommer det ett riktigt ramaskri ut ur munnen på henne. bra röstresurser dom där små.

dock så får jag inte glömma att när hon är vaken och mätt och har torr blöja så är hon en riktig sötnos. jag är så tacksam att hon inte har ont i magen eller ont någon annanstans.

skall bli mycket intressant när hon blir lite äldre och se om hon blir ännu vildare i humöret eller om de lugnar sig. kanske inte kan begära en lugn unge om man tänker en blandning mellan mig och kristian.

alma o jag
lilla sura.


nog om hennes humör. i söndags var vi på besök i lund hos farfar och även kusinerna var påplats. som vanligt uppförde hon sig brilliant. hon blev runt buren som en liten vandringspokal och de accepterade hon hur snällt som helst. givetvis ville småkusinerna hålla henne.

Julia och alma
Julia


andreaOalma
Andrea


Imorgon är de simskola igen. måste nog gå dit ensam verkar det som. tycker de är ganska svårt för jag vill inte bara lämna ifrån mig henne på golvet någonstans när jag skall duscha och sånt. men de är ganska normalt har jag insett. många där som bara lägger barnen på nån liten dyna på de skabbiga golvet när dom duschar. jag får se hur de löser sig.
kul skall de bli att simma iallafall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga bilder!

Bestämd säger du? Undrar just vem hon brås på...kan det vara mor?

Kram Joel

2007-01-30 @ 17:56:27
Postat av: Anonym

Jag röstar också på att mamman har haft mest inflytande i gen bidragandet till humöret.

Kramar Max

2007-01-30 @ 23:11:49
Postat av: anonym

hahahaha...
pappan brukar säga som Hulken
"don't make me angry, you wouldn't like me when I'm angry"

2007-01-31 @ 23:52:20
Postat av: Marie-Anne

Tror att tösabiten har en del i generna, lååångt tillbaka. Anna detta är kanske vad de menade när de sa "vänta ni bara"?
Tror för egen del att ni kommer att hanskas med detta på ett förträffligt bra sätt. Finns få så harmoniska föräldrar som ni, det ger harmoniska barn.
Bättre med ett viljestarkt barn en som inte vågar vara sig själv.

2007-02-01 @ 06:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback