vad är en rolig leksak??

smakad på

satt och läste om hur viktigt det var för barnen att dom hade ett s.k babygym, där alla sinnena stiumelades och dom kunde roa sig hur länge som helst. direkt kände jag mig lite som en dålig mamma och beslutade mig för att ge ett babygym till mitt lilla barn också, jag menar inte skall hon vara sämre.

så började jag titta lite mera. insåg snabbt att ett sånt här gym kostar nästan 1000pix. jag tycker de är lite att ta i i överkant. så vi byggde ett eget. nog tror jag att alma är minst lika glad för det som om jag hade köpt ett med nallar eller bamse eller något annat konstigt.

Jag förstår inte heller varför de skall vara ex bamse, nalle puh eller mussePigg på barnsaker, speciellt inte till bebisar. dom vet väl ändå inte vem dessa karaktärer är?! eller är jag helt fel på det?? de måste ju vara för föräldrarna. lovar att alma är minst lika glad för sin no name babygym som hon vore ifall jag skulle köpt ett dyrt till henne.

nu fick hon använda samma som jag lekte med när jag var liten. de känns faktiskt ganska mysigt.

har dock fallit för de här med sjalar, skall nu prova en egen, har beställt en meitai. hoppas, hoppas att jag och de lilla äpplet kommer att trivas med den. har äver beställt en laddning tygblöjor och hoppas ännu mera att de skall fungera för jag har bara läst gott om det. MEN vi har ingen tvättmaskin så de kan bli jobbigt. men fungerar det så är även det ekonomiskt och så bidrar jag iallafall inte till de växande sopberget.

och pengarna vi sparar kanske kan gå till något mycket trevligare än blöjor.

babygym
de där är hennes gym. en kökspall med fastknuten leksak på. hmm jag vet, hon är iklädd en aldeles rosa sparkdräkt. vackert!

Kommentarer
Postat av: Lisa UL

Hellu. Nu ska jag inte kasta min nyvunna kunskap rakt i ansiktet på dig (vilket jag ju kanske gör nu ändå...) men vi har i min utbildning fått lära oss att det visst är bra med stimulans av barnens alla sinnen men i lagom doser. Därför är det nog helt rätt som du tänkte, varför en massa konstiga figurer som barnen inte kan relatera till och varför en massa skrikiga färger. Det gym som ni har byggt såg toppen ut, det behövs inte sju miljoner nallar, saker som piper och skränas. Well done, tycker jag. Kram i vinterrusket

2007-01-28 @ 10:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback