med munnen full av hundhår..

ålar sig damen baklänges in under soffan. ja alla sätt att röra sig på är godkända säger som på BVC.

sessan har blivit parad, så med lite tur ploppar det ut jack russle valpar om ganska exakt 58dagar. håll tummarna. än är det dock svårt att veta om hon verkligen är gravve. men vi håller tummarna.
det hade faktistk varit så mysigt med små sessanvalpar. det är typ det gulligaste.

för tillfälletså dansar alma breakdance på golvet. snurrar runt runt. on står väldigt stadig oxå, dock med stöd av typ en hand eller ett bord eller något. duktig flicka!!

Kommentarer
Postat av: LundaLisa

Valpar? Har du för lite att göra eller? Vem är pappan? Nyfiken i en strut undrar. Hur valde du pappa? Vilken förening registreras valparna i? Kanonfina semesterbilder, särskilt den med dig och Alma i regnet. Kram

2007-07-25 @ 16:25:25
Postat av: lundaLisa nummer 2

ska den sötnosen ha valpar? oj....oj...nu blev jag sugen.
jag och Tantson ska Malmö'ita oss imorgon. slår ett sms när vi närmar oss och ser vad ni gör.

Postat av: anna o Alma

Pappan heter Molle och det är en bekant till mig som äger honom. han ser ut som sessan, liten och fin. jag valde honom för att han är en mycket lugn och sympatiskt JR. viktigt då sessan är så. var valparna skall registreras har jag inte riktig koll på ännu. antagligen SKK. har du tips Lisa U??

2007-07-27 @ 08:05:11
URL: http://www.apple.webblogg.se
Postat av: LundaLisa

Anledningen till varför jag undrar är att både din och min hund nog egentligen stämmer bäst in på SKKs rasstandard. Det finns även en fristående rasklubb, JRTC of Sweden, men de föredrar den mer högställda typen. Mitt problem med SKK var att de hade någon slags mönstring samma år som min Ture föddes men jag var lite för slö och visade aldrig honom på någon sådan och sen fick jag inte registrera honom där. Om Sessan redan är registrerad där borde det inte vara något problem att registrera hennes valpar där. Det är dock lite av en djungel, tycker jag. Ärligt talat kan jag tycka att JRTC är en trevligare förening men min hund når helt enkelt inte upp till deras rasstandard: han har för korta ben. Vi kommer jättegärna och hälsar på dina valpar sen när de är mogna för det! Om vi får...vi hälsar förstås gärna på er med ;)

2007-07-28 @ 10:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback