så har hon "lekt"

var hemma hos anso idag för möte med anso, lisa, iggy och vi. ja de var trevligt. barnen är  ganska ointresserade av varandra men man kan ju alltid låtsas.

men hur som helst så fick jag låna två bra sjalar. får väl öva hela dagen imorgon så jag snabbt får rätt på det. men det verkar inte så avancerat. till och med jag skall nog klara av det.
bus



söta är dom iallafall.

på fredag är de midsommar. kalas igen. men de kommer väl regna bort som vanligt. eller ja, förra året var det väl fint, men dock blev vi uppätna av mygg. najs.

lagade ny mat till skrutt idag. kikärtsfärs. hon åt det med glädje. däremot så stör det mig sjukt mycket att de står i recepten att man skall ha buljong i maten. buljong innehåller salt, salt skall inte ges till så små barn. jag blir trött. köpte en speciell grön barnmatsbok, där tipsar dom om buljong. konstigt.

kompisar

kakmonster
alma smakar på biscottina istället!! lilla kakmonster.

jag håller på att göra saft. den står i källaren för att bli sval. så var vi där nere häromdagen. lampan slocknade och alma började visa tänderna och väsa. vad är det för en liten vampyunge.


Kommentarer
Postat av: iggy

alma i högre upplösning
(min mamma visar tudorna på sista bilden ju. pinsamt.)

Postat av: Nonno

Alltid bra med upptäkt av nya maträtter. Salt i buljongen är minimalt. Om du tar en tärning och löser det in en halv liter vatten, blir det inte så mycket salt. Annars kan du alltid koka din egen buljong. Diverse grönsaker, en hel del selleri och palsternacka för sältans skull. låt den koka i en halv timme mer eller mindre. Sila och frysa in i små mängder att användas vid behov. Bacioni

2007-06-21 @ 10:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback