frisören

igår skulle dumma och snåla jag prova något nytt. istället för att gå till min vanliga frisör så skulle jag gå till Leep school of hair. 100pix för en klippning, visst dom hade medelat att de kunde ta lite längre tid än hos en färdigutbildad frisör. helt ok.

jag och dotter knatade dit i hopp om att bli fantastiskt vackra i håret.
när vi kom in så visade sig att Viking 19 år skulle klippa mig. Viking var en grå, acneprydd, pokerspelande 19åring.
tänkte att jag inte skall döma hunden efter håret (eller vad f-n man säger) utan ge honom en ärlig chans. viking kunde INGET.

efter 2 timmars behandlig, ungefär 2 mm klippta en styling som gick ut på att smörja händerna i vax och sedan klappa håret neråt så de liknade en tupé gick jag därifrån GRÅTFÄRDIG. just det, glömde en detalj, han handledare missförstod mig helt när jag förklarade hur jag ville ha min lugg och tog bara saxen och klippte stubb. Ja precis sån stubb som en flicka i min klass i veberöd hade när vi började första klass, matchat med trätollor.

jag nästan dog. sprang bort till min vanliga frisör, som tyvärr hade gått för dagen. genom stan kände jag bara hur ALLA glodde på hon med stubben. fy fan.

väl hemma tog jag själv fram saxen, klippte till och resultatet blev ganska bra faktiskt. 100 värda kronor där.

dotter var iallfall lugn och snäll hela tiden, hon är såååå duktig.
mammaanna
lite bättre iallafall;)

Kommentarer
Postat av: Marie-Anne

Men Anna, du vet väl att snålheten bedrar visheten.
Tur att Alma var snäll och glad.

2007-05-16 @ 17:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback