städa städa varje freda...

jaaaa.. wää. de är så tråkigt. nu vilar damen, efter en kamp som hon gärna hade vunnit och hellre lagt sig i sjalen och sovit. men ja tyckte att de passade sig bättre om hon faktiskt vilade i sin säng. så får ja ta mitt straff och höra på kören en stund.

läste en artikel om veganer som svultit ihjäl sitt barn. verkar helt sjukt. men jag tror dock inte att de var för att dom var veganer utan mer brist på sunt förnuft och säkerligen någon form av annan störning.

alma äter numera ganska mycket mat och inte så mycket babyPlus. hennes mat består ofta av sojaprotein, quorn, potatis, pasta och annat gott.

visst skall jag inte välja att hon skall vara vegetarian men jag kan inget om kött och tillagning och tycker det känns mycket tryggare att ge henne de jag själv äter.
för visst är de näringsinnehållet i köttet och fisken man vill åt eller??
för det kan väl inte vara så att man skall äta kött bara för att?! eller??

sedan hon var 4 månader så har vi ökat matintaget mer och mer. när vi var på BVC i tisdags så sa doktorn att hon inte skall bli så mycket tjockare för då kanske hon blir FÖR mullig. är inte de en konstig sak att säga, vill han att jag skall banta mitt barn? hon är absolut ingen tjock bebis, tvärtom.
sjukt hetsigt allt de där snacket om tjocka eller smala barn. herregud hon simmar 1 gång i veckan, sedan ligger eller sitter hon ju, kanske att hon snurrar runt lite, men vafan.

fick föresten inbetalning till simmet.. wää 1250kr. hon som driver det lär simma runt i tusenlappar.

bara att gratulera.

idag föddes föresten J lilla efterlängtade bebis. Stort grattis.kaninen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback