ibland är det bara galet..

ja o nu är det så. tiden bara springer iväg. lite bra är det för det är närmre och närmre tills vi åker till brasil! tjohoooo. skall försöka boka boende och även inrikesflyg till ett humant pris. är egentligen ganska peppad på amazonas oxå men det verkar för besvärligt, även för mig, att ta med en treåring. o nu är det så att det är inte bara en treåring. en ovanligt sur sådan... wää what to do.

alma o jag har oftast mer än en konflikt om dagen  och igår var det fullständig kaos. ja, jag hade missat att der var utflykt på dagis och så klart inte fixat lunch, hade även inte en tanke på att komma i tid till dagis, utan i all kaos här hemma så försvann tiden. slutligen på cykel i hundranittio mot dagis i fullständig storm ( Ohhh vad ja önskade att moppen funka)... mötte vi hela dagis gruppen som såg lika förvånade ut som jag. -Anna, har Alma matsäck o så med sig eller??.. njeee svarade jag, det vill jag inte påstå, 10 vindruvor och ett halvt äpple, men det kanske inte är en fullgod lunch direkt. Så tillbaka i stormen, hem, slänga ihop en macka och lite mozzarella, ner med lite dricka och tillbaka igen. full fart till pildamms parken. där satt dom så snällt, hela gruppen och väntade på Almas extremt bortkomna och förvirrade mamma.. tjohoo. lite sent anlände jag med andan i halsen till jobbet....dom var måttligt peppade.

helgen, eller iallfall lördag till söndag, spenderade damen hos mormor. pappa K hade visst missat att lägga ner blöjor och upptäckten kom kl 21.30 på ett överstormigt klostergården. ja what to dooo?? jovisst, moster Olivia fick rycka in, fram med bilen, iväg till statoil och köpa jätttte billiga blöjor, har hört dom säljer det där. även det slutade lyckligt. herregud.

snart är det storhelg, alma har haft tradition att skada sig med mycket blod i samband med just denna helgen, intressant och se vad det blir denna gången. med lite tur klarar vi oss utan några incidenter.

Isa är numera ensam valp här hemma och det är skönt, både för oss och för sessan. man kan säga att hon var ganska nöjd med att vara fembarnsmor. så nu skall vi bara ha styr på den lilla råttan som stannat. naw, hon e så fin.








finaste ungen.



nu skall jag hoppa i säng. känner mig nästan sjuk.... NOT COOL. imorgon skall jag driva ut siri, önska  mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Tania

Haha ja herregud. Tur det inte bara är jag som är sådär förvirrad!

2009-10-09 @ 20:52:42
Postat av: mormor sue

hallo där,, billiga blöjor på statoil? 50 kr för 6 blöjor? tyckte inte det var så billigt, förutom att moster olivia nästan blåste bort kom just värsta tsunamin och hon var dyngsur och alma tittade stort. när hon var hos mormor lekte hon med en gammal telefon, gick omkring och tryckte på den. Jag frågade om hon ringde till någon? då tittade hon på mig lite under lugg och sa sms mormor,,och så tittade hon på mig som om jag var helt off..Ja ungen är inte ens tre år!!!

2009-10-10 @ 00:21:13
Postat av: Bettan

HAHA

2009-10-12 @ 10:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback